Zavod BBDO kindel eesmärk on esimesena Kuldlõvi kodumaale tuua

07.06.2016
Kevin Piperal

Juba vähem kui kuu aja pärast algavale Cannes Lions festivalile sõidab Eestist kõige suurema delegatsiooniga Zavod BBDO reklaamiagentuur, kelle ridadest läheb end täiendama 8 inimest ehk
koguni 70% töötajatest. Lisaks astub Zavod BBDO poolt võistlustulle ka noortetiim, kes võtab osa 48 -tunnisest Young Lions võistlusest

httpmediavoogcom000000381759photostauno_loodus_blockjpg

httpmediavoogcom000000381759photoshanna_jC3B5ers_blockjpg







Küsisime Zavod BBDO tegevjuhilt Tauno Looduselt kommentaari, miks tasub maailma suurimale loovusfestivalile minekusse investeerida ning kuidas see aitab agentuuri püstitatud eesmärkidele kaasa.

Enamasti saadetakse agentuurist Cannes’i vaid loov- ja tegevjuhid.

Miks on Zavod BBDO otsustanud tänavu nii suure delegatsiooni teele läkitada?

Meil on kindel eesmärk – tuua esimesena taasiseseisvunud Eestisse Kuldlõvi. Selle saavutamine on tiimitöö, mis nõuab suurepärast koostööd ja pühendumist igalt liikmelt. Nii kõvale tasemele arenetakse ainult järjepideva töö ja täiustumise läbi. Pingutame selle nimel süsteemselt kogu tiimiga. Korraldame iganädalaselt koolitusi, arutelusid ja workshop’e, et pidevalt eesmärgi suunas liikuda. Lisaks oleme kontaktis partneragentuuridega üle maailma, kellelt saame samuti head nõu ja tagasisidet. Cannes’i minek on üks suur tähis sel teel – viime oma iganädalased koolitused üle piiri. Pakume maailmas ainulaadset kogemust võimalikult paljudele tiimi liikmetele. Suhtleme tippudega ja õpime parimatelt. See aitab kindlasti motivatsiooni veelgi kasvatada ja fookust isegi teravamaks seada.

Miks tasub Cannes'is käia?

Iga-aastaselt on tähtis Cannes’is käia, et luua ja hoida kontakte, olla kursis maailmas toimuvaga ning muidugi ka lihtsalt enda täiendavaks motiveerimiseks. Pidevalt endale selle kogemuse läbi meelde tuletades, mida ja miks me teeme, hoiame sihi väga selgelt silme ees ning oleme ühel päeval ka reaalselt valmis oma suurt eesmärki saavutama. Kui on ka soov oma töö ja teenustega üle piiri vaadata, on just see üritus, kus kindlasti kohal viibida. Varem pole nii suure delegatsiooniga Cannes’is käidud. Täna näeme, et maksimaalne tiimi panustamine tasub ära ja suuname kogu oma väe suure eesmärgi täitmisele. Kindlasti võiksid kõik agentuurid oma delegaadid kohale saata. Üldine kodumaise taseme tõus ja maailmapildi avardamine on meile kõigile kasuks.

Copywriter Kaarel Kärner ja disainer Hanna Jõers esindavad Zavod BBDO-d ja ka Eestit Young Lions noortekonkursil, kus tuleb 24 tunni jooksul briif lahendada, võisteldes teiste riikide parimate alla 30-aastaste reklaamiinimestega. Mis eesmärgiga võistlema minnakse?

Jah, tõepoolest esindab meid ka noorte tiim. Nad on teravad, kindlasti korraliku tulevikupotentsiaaliga tegijad, kes on juba täna karastunud paljude kampaaniate ja reklaamlahenduste loomise ning läbiviimisega. Seni on nad osa võtnud Kuldmuna Pesamuna konkursist, mida võita pole veel õnnestunud. Küll aga on oldud sellele väga lähedal ja kuulduste järgi on ka žüriis oma töödega parajat poleemikat tekitatud. Cannes’is tuleb eelkõige luua võimalikult loov lahendus, mis ennast rahuldab. Kaotama loomulikult ei minda, eesmärk on alati võit, aga esmatähtis on endast maksimum anda.

 

Mida oodata tänavusel Cannes Lions festivalilt?
31.05.2016
Kevin Piperal


Maailma suurim loovusfestival Cannes Lions toimub tänavu 18.-25. juunini Prantsusmaal, Cannes’s. Sel aastal toimub Cannes Lions raames koguni kolm erifestivali: 18.-19. juunini Lions Health, 21.-22. juunini Lions Innovation ning 23.-24. juunini Lions Entertainment. Lions Health raames on oodata ettekannet Eesti personaalmeditsiini tulevikuvisioonist.

Cannes Lions on 8 päeva täis loovust, inspiratsiooni, parimate tunnustamist ja networkingut. Inspiratsiooniseminaridest töötubadeni, žürii töö telgitaguste tutvustamisest auhinnatseremooniateni. Maailma suurimale loovusfestivalile kohaselt on esindatud mitmekesine valik maailmanimesid erinevatest valdkondadest. Mustkunstnik David Copperfieldist reklaamikunstniku David Drogani. Teiste hulgas veel ÜRO peasekretär Ban Ki-moon, superstaarid Iggy Pop ja Usher ja enimvaadatud TED-talkiga kuulsust kogunud autor Sir Ken Robinson. Sellele lisaks otseloomulikult väga suur hulk erinevaid loovagentuuride juhtivaid töötajaid ja visionääre.

Ogilvy&Inspire on Ogilvy&Mather reklaamiagentuuride poolt korraldatav igaaastane inspiratsiooniseminar, kus maailmaklassi ideede ning visioonide telgitaguseid aitavad lahti mõtestada enda valdkonna absoluutsed tipud. 2006. aastal Cannes filmifestivalil parima režissööri auhinna võitnud Alejandro González Iñárritu naaseb Cannes’i kriitikute ja vaatajate poolt ühe tunnustatuma filmimehena, kes on viimase kahe aasta Oscarite jagamisel parima filmi kategoorias puhta vuugi teinud. „Lindmehe“ ja „Mees, kes jäi ellu“ autor viib kuulajad teekonnale, millel käies on ta riske trotsides oma edu leidnud.

Ambient-muusika ühe mõjukaima teerajaja Brian Eno karjääritee on suuresti kulgenud loovuse ja tehnoloogia ristumiskohas. Muusiku, produtsendi, visuaalkunstniku ja loovmõtlejana tuntud mehe uue albumi põhjal valminud eksperimentaalfilm on piisav põhjus, et Dentsu Lab Tokyo esindajatega maha istuda ja rääkida „loova ajuga“ tehisintelligentsist.

David Droga ja Kevin Plank on tulnud, näinud ja võitnud! Vastavalt ühe hinnatuima reklaamiagentuuri Droga5 ning spordiriiete firma Under Armour asutajad on lühikese ajaga „peksupoistest“ suurfirmadeks võrsunud. Sessiooni käigus jagavad mehed teadmisi, mille baasilt on see edu saavutatud.

Tervisehoiukommunikatsiooni festivali Lions Health raames teeb ettekande sotsiaalministeeriumi asekantsler Ain Aaviksoo. Northern Lights Groupi poolt korraldatud seminari käigus esitleb Aaviksoo visiooni täielikult personaliseeritud tervisesüsteemist, mida toetavad digitaalsed lahendused.

Maailma suurimale loovusfestivalile on Eesti esindajatena minemas reklaamiagentuurid Tabasco, Imagine, Kontuur, Nexd, Zavod, Taevas ning A le Coq.



Lisaks Zavodile läheb lõvisid koju tooma ka Tabasco!
23.05.2016
Kevin Piperal

Tänavusel Kuldmunal aasta agentuuri tiitliga pärjatud Tabasco saatis Lõuna-Prantsusmaa poole teele kaks tööd. Mõlemad neist noppisid kullad nii Kuldmunal kui ka Minskis White Squarel. Pakendikeskuse Mosquito Unisex võitis Kuldmunal lisaks ka innovatsiooni Grand Prixi auhinna.

„What the fax?!“ nimelise šedöövri käigus äratati ellu unustustehõlma vajunud kontorireliikvia - faksimasin – ning tuletati kontoritöötajatele meelde, et tuleks kasutada vaid originaalseid HP toonereid ja tindikasette.


Verejanulised sääsed on kurikuulsad kaunite suveõhtute rikkumise pärast. Pakendikeskuse juubelipidustus ei olnud üks neist õhtutest, sest selle puhuks segas Tabasco kokku hästilõhnava sääsetõrjevahendi, millele kujundati kena pakend. Klientidele saadetigi traditsioonilise peokutse asemel kallihinnalise parfüümi välimusega sääsetõrjevahend – Mosquito Unisex.



Eesti e-meditsiin maailma rambivalguses
20.05.2016
Kevin Piperal


Laupäeval, 18. juunil kell 12:00 kõneleb Cannes’ toimuval Lions Health konverentsi Health in Action laval sotsiaalministeeriumi asekantsler Ain Aaviksoo teemal „Welcome to the World of Healthcraft“.
Aina enam nähakse personaalmeditsiinis tervisehoiu tulevikku ning Eesti on selles valdkonnas tänu laialdasele e-lahenduste kasutuselevõtule üks eesrindlikemaid riike. Personaalsed algoritmid, digitaalravimid jpt tehnoloogilised lahendused muudavad tervisliku eluviisi justkui strateegiliseks arvutimänguks, kus kõike on võimalik analüüsida ja tulemusi mõjutada.

Oma ettekandes lahkab Aaviksoo loovkommunikatsiooni rolli nende tehnoloogiliste uuenduste kasutuselevõtus, tuues kuulajate ette visiooni kujuteldava tulevikuinimese tervisehoiust. Esitluse osaks on ka auditooriumile mõeldud DNA-testi demonstratsioon, mille läbiviimist juhendab Geenivaramu kommunikatsioonijuht Annely Allik.

Eesti ettekande kokkupanekusse panustavad sotsiaalministeerium, SA Eesti Teadusagentuur läbi Research in Estonia algatuse, Eesti Geenivaramu, Wellmark Health, dramaturg Mart Kase, Motion, Liviko ja Cannes Lions festivalide ametlik esindaja Eestis - Northern Lights Group. Seminari järel toimuvale Eesti vastuvõtule on kutsutud delegaadid, välisriikide esindajad, Lions Festivals korraldajad ja välisajakirjanikud.
Lions Health on 18.-19. juunil Prantsusmaal Cannes’i toimuv maailma suurim tervishoiukommunikatsiooni konverents, kuhu oodatakse üle 1000 delegaadi üle kogu maailma.

Eesti ettekannet rahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondi toel.


Cannes'is asub võistlustulle Zavod BBDO
18.05.2016
Kevin Piperal

Reklaamimaailma olümpiamängudeni on jäänud veel veidi enam kui kuu aega, mistõttu oleks paslik anda väike ülevaade Eesti tegijate poolt konkursile saadetud töödest.

Zavod BBDO poolt astub võistlustulle 2015. aasta Teeme Ära raames korraldatud tuleohutustalgute aktsioon, mis võistleb kahes kategoorias: meedia ning promo/aktiviseerimine.

Zavodi loovjuht Silvar Laasik tõdes, et paratamatult ületab töö esitlemise jaoks tehtava case film’i maksumus mitmekordselt töö enda esitamise tasu (fee), ent see on vältimatu investeering enese tutvustamisse ja töökvaliteedi tõstmisesse. „Korduvalt on välja toodud, et Eestis on küll palju häid ideid, kuid kohutavalt halb esitlus ei lase neil särada. Case film’i loomine Cannes'i festivali tarbeks on just see, mis motiveerib töö esitlemisele tähelepanu pöörama,“ sõnas Laasik.

„Seades suure sihi, täituvad selle poole liikudes ka väiksemad eesmärgid. Lõvi jahtides tuleb agentuuril paratamatult ka ise oma teenust kvaliteetsemaks muuta. Tulemused ei teki iseenesest tühja koha pealt, vaid see on paljuski motivatsiooni leidmise ja kasvatamise küsimus,“ arutleb loovjuht. „Samal eesmärgil oleme loonud ka algatuse ‪#‎minasuudan‬, millega kutsume kõiki liituma. Sihikindel eesmärgi poole liikumine on enam-vähem ainus asi, mis sunnib pidevalt arenema nii isiklikus kui tööalases plaanis.“