Cannes Lionsi parimad reklaamid: Monica Lewinsky. #DefyTheName

Sa oled täiesti veider, liiga pisike, viltuse suuga, imelik ja vaikne. Sind tõugatakse, surutakse vastu seina, loobitakse lumepallidega ja soditakse su asju.

Ajas tagasi minnes olid kõik solvangud suhteliselt käegakatsutavad ja avalikud. Sa tundsid seda kohe ja pidid selle tundega edasi elama.

Olen sügavalt veendunud, et paljud geniaalsed inimesed on kogenud äratõukamist, põlgust ja kiusu. Väga paljud erioskused kujunevad välja just vaiksetel endassetõmbunud inimestel, kes ei pruugi olla klassi populaarseimad lapsed. Vaevalt, et Albert Einstein või Stephen Hawking vabal ajal sõpradest ümbritsetuna õues täiel rinnal möllasid. Võimalik, et nende peas liikusid mitmetahulised mõtted, mille suurus ulatus koduhoovist kindlasti palju kaugemale.

Küberkiusamise vastane aktivist Monica Lewinsky koostöös kaheteistkümne mittetulundusühinguga soovis viia noorteni teadmise, et nad ei ole oma murega üksi. Sündis kampaania #DefyTheName, mis avab tuntud inimeste lapsepõlve küberkiusamise tagamaid - võib juhtuda, et need, keda me täna austame ja armastame, on minevikus olnud kellegi jaoks täiesti mõttetud, terroristi välimusega, kasutu prügi. Ometi on nad suutnud kasvada suuremaks kui internet, hoolimata kõigest on nad läinud edasi, jõudnud kaugele ja saanud enda loomulike heade eelduste parimaks väljenduseks.

Täna on sõna vaba. Nii me tahame uskuda ja oma mõtteid ka igapäevaselt väljendada. Parimad meist teostavad seda ausal kujul, mis ei haava kedagi.

Kitsarinnalisemad kasutavad alati kitsamaid väljendeid, mis võivad sind vanakooli kombel vastu seina suruda, seejuures ei ole vahet, kas oled laps või täiskasvanu. Veebikiusamine on kiiresti leviv epideemia, uuringute hinnangul on see 20% teismeliste enesetappude algpõhjus. Peamine kiusamistaktika toimib just läbi halvustava hüüdnime andmise. Kui enda tõelise kutsumuse leidnud ja endaga rahulolevad täiskasvanud jagaksid avalikkusega sõimunimesid, millega nende poole lapsepõlves pöörduti, saadaks see noortele võimsa sõnumi - teile minevikus antud väljamõeldud nimed ei määratle mitte kunagi teid, ega teie tulevikku!

Kui sind lüüakse kommentaariumis avalikult risti, näevad seda kõik. Kõige parem, mis saab juhtuda, on see, et sa lihtsalt ei loe neid kommentaare. Et sa ei usu, mida sapine poolvõõras sulle vestluses külge poogib. Kõik tuleneb ju tegelikult tema enda alaväärsuskompleksist või kitsast maailmavaatest.

Ja päeva lõpuks ei ole sa üksi, sinu sõbrad ja lähedased teavad, mida sa väärt oled.

Kommentaari autor Kädi Kaasikmäe on Taevas Ogilvy copywriter.

Klipp: #DEFYTHENAME
Klient: MONICA LEWINSKY
Teostaja: BBDO USA

Auhinnad:
Cannes Lions 2019
Silver - Non-profit / Foundation-led Education & Awareness PR -  Health Awareness & Advocacy
Bronze - Social Behaviour & Cultural Insight - Culture & Context

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vaata ka teisi maailma parimaid reklaamklippe ja kommentaare siit.

Koostöös veebiajakirjaga Edasi.org tutvustame maailma kõige tuntuma ja hinnatuma reklaamikonkursi, Cannes Lions loovusfestivali, tähelepanuväärsemaid töid.

Kirjuta esimene kommentaar

Email again: