Cannes Lionsi parimad reklaamid: Pro Infirmis. We are all equal

Mis saaks olla reklaamis sütitavam, kui huumor ja muusika? Ja neid kahte osist võiks palju tihemini kokku sobitada.

Sageli luuakse erivajadustega inimeste kampaaniad kaastunde baasile, näidates pigem seda, et neil on raske, nad on meist erinevad.

Kuid me ei tea kunagi lõpuni, mida inimesed mõtlevad, tunnevad, kuidas nad ümbritsevasse suhtuvad. Avades inimolemuse erinevaid tahke, jõuame neile päriselt lähedale. Pro Infirmis on Šveitsi suurim puuetega inimeste organisatsioon, mis töötab kaasava ühiskonna nimel. “We Are All Equal. And No One Is More Equal Than Anyone Else” reklaamis püüab Pro Infirmis esile tuua inimlikke sarnasusi, mida me kõik humoorikal moel jagame. Hoolimata erivajadustest, on nad täiesti meiesarnased, ka nemad satuvad kohtingul piinlikku olukorda, pillavad võileiva vale poolega põrandale ja kogevad ootamatult asjadest pungil toidukoti põhja purunemist.

Tõsi, ükskõik milline puue või erivajadus ei ole põhiolemuselt helge. Olen mõelnud tuhandeid kordi, kui suur kingitus on omada terveid lapsi. Aga kui ma ise kaotaksin täna käe, kas minu tahe teisi kallistada sellest väheneks? Kindlasti mitte. Ma võin kallistada ka pilguga.

Lihtne tõdemus, aga süvenemine ja empaatia tõesti loeb. Ka mina olen elus nii mõnigi kord inimesi tänu kiirele esmamuljele valesti mõistnud.
Psühholoogid väidavad, et hindame võõrast inimest vaid loetud sekundite jooksul, tuginedes nende välimusele ja kehakeelele. Võib olla oleks aeg vaadata sügavamale, paljud teooriad on ajas muutuvad.

Uueks aastaks soovin reklaamimaailma rohkem huumorit, ägedat muusikat ja märkamist. Sageli on nii, et eeldame inimestelt midagi. Me arvame täpselt teadvat, mida nad vajavad. Võib-olla oleks julge ja aus küsida, mis neile tegelikult korda läheb ja millega saame neid päriselt toetada või üllatada.

Ma ei saa ja ei oska päris kindlasti lõpuni süüvida erivajadustega inimeste ellu, aga tean, et ka minus on palju ebatäiuslikkust, mida ma vahel varjata üritan ja millega võitlen. Päeva lõpuks oleme kõik võrdsed, ühe plussid lihtsalt kaaluvad üle teise miinused ja vastupidi.

Kommenteerib: Kommentaari autor Kädi Kaasikmäe on vabakutseline copywriter.

Auhinnad:
Cannes Lions 2019
Silver  - Not-for-profit / Charity / Government - Online Film: Sectors
Silver - Not-for-profit / Charity/ Government - TV / Cinema Film: Sectors
Silver - Fundraising & Advocacy/Film: Cinema, TV and Digital Film Content - Health Awareness & Advocacy
Bronze – Casting/Film Craft

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vaata ka teisi maailma parimaid reklaamklippe ja kommentaare siit.

Koostöös veebiajakirjaga Edasi.org tutvustame maailma kõige tuntuma ja hinnatuma reklaamikonkursi, Cannes Lions loovusfestivali, tähelepanuväärsemaid töid.

Kirjuta esimene kommentaar

Email again: