Cannes Lionsi parimad reklaamid: Forbes Argentina. My Name

Ausalt öeldes mõtlesin esimese asjana pärast selle klipi nägemist, et kas ikka veel peab rääkima sellest soolisest palgalõhest nii palju? Tundus, et on ju teemat mitu aastat kedratud juba. Aga siis tegin huvi pärast veidi research’i. Mis ma leidsin?

2019. aastal teenib naine mediaanpalga arvestuses ikka umbes viiendiku mehest vähem. Aga see vahe on tegelikult 2018. aastaga võrreldes vähenenud. Ühe protsendi…

Terve Euroopa Liidu arvestuses on keskmine sooline palgalõhe 16%. Eestis on see pisut üle 20%.

Seejärel lugesin magustoiduks veel ühe artikli sellest, kuidas naistel on pensioniga ka põhimõtteliselt kööga. Palgalõhe ja lastega kodus oldud aja tõttu. Seejuures on naiste keskmine prognoositav eluiga 82 eluaastat ja meestel on see number 73. Kuna naiste eluiga on pikem, peavad nad (väiksema) kogutud raha jaotama pikema aja peale, kui mehed.

Nii mulle koitiski, et peab küll sellest palgalõhe teemast rääkima. Täiega peab rääkima!

Väga meeldis ka HOY teistmoodi teemakäsitlus. Eelkõige just seetõttu, et räägiti asjast naise pilgu läbi ja insight oli omapärane. Taustaks oskan öelda, et see oli esimene kord kui Forbes oma Women’s Power tippkohtumist nii mastaapselt turundas. Tulemused olid ka kohe näha, sest nad saavutasid juba esimese registreerimisnädalaga seni kõrgeima osalejate arvu. Lisaks on kõnealune klipp Argentiina Forbes kanalil enim vaadatud video.

Minu isiklik arvamus on, et kuigi teemakäsitlus oli hea ja eristuv, siis üleskutse oleks võinud olla konkreetsemalt sõnastatud. Üldkokkuvõttes siiski tore klipike–viis väikse miinusega.

Klipp: MY NAME
Klient: FORBES ARGENTINA
Teostaja: HOY BUENOS AIRES

Auhinnad:
Cannes Lions 2019
Bronze – Screens & Events

Klippi kommenteeris  Birgit Mones, kes on turundusagentuur Lennuk AD copywriter.




Teisi, maailma parimad reklaamfilme tule aga vaatama juba 28.-29. oktoobril kinodesse. Täpsem info Facebook'is.

Kirjuta esimene kommentaar

Email again: