Cannes Lions parimad reklaamid: Go Gentle Australia. Stop the horror

Klippi kommenteerib Madis Ots, kes on loovagentuuri Salama loovjuht.
Mulle on aastate jooksul mitme sotsiaalkampaania puhul ette heidetud, et oleme näidanud elu traagilisi tahke liiga realistlikult – mõjuvat häirivalt. Mis sellest, et kampaaniad on olnud tulemuslikud. Üks meie vastuseid on olnud, et kahju küll, aga peame, palun, silmas suuremat eesmärki – püüame siin aidata inimesi, kelle elud on tuhat korda raskemad kui mistahes reklaami vaatamine.

Need kriitikud pole tahtnud või osanud selle peale mõelda, et härivat reklaami nähes saab telekanalit vahetada, stopp-nuppu vajutada või pilgu ära pöörata, kuid päris elus seda luksust ei ole.

Seda illustreerib õudustäratava ilmekusega Austraalias Victoria osariigis läbi viidud kampaania, mille eesmärk oli mõjutada abistatud surma reguleerivat seadusandlust. Selleks tehti kuueminutiline film, mis kujutas äärmiselt tõetruult ühe ravimatult haige mehe viimast elupäeva. Ekraani nurgas oli suur nupp “Stop the horror” – lõpeta see õudus –, mida keskmine vaataja vajutas pärast 3 minutit ja 16 sekundit.

Kuus minutit reaalsust kujutavat filmi oli inimestele liig. Aga kuus minutit reaalsust ennast? Aga kuus kuud? Kuus aastat? Ja mitte kellegi teise, vaid enda elus.

Victoria parlament hääletas vabatahtliku abistatud surma legaliseerimise poolt. 

Klipp: STOP THE HORROR
Klient: GO GENTLE AUSTRALIA
Teostaja: HISTORY WILL BE KIND, CUMMINS & PARTNERS

Auhinnad:
Cannes Lions 2018
Gold – Film – Use of Online Film
Gold – Entertainment  – Audiovisual Branded Content – Online: Fiction
Gold – Film Craft – Casting
Silver – Film Craft – Direction

Tule saa osa 29. märtsil 2019 toimuvast tervishoiu- ja sotsiaalvaldkonna kommunikatsiooni seminarist "Maailma parimad sotsiaalkampaaniad 2018".
Ülevaatlikul 2-tunnisel seminaril võtame vaatluse alla kaksteist eelmise aasta Cannes Lions'i sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna võidukampaaniat. Loe täpsemalt...ja pane end kirja hiljemalt 22.märts.

Kirjuta esimene kommentaar

Email again: